Holistic Association a lifestance organization

Holism comes from the Greek word Holos, meaning whole.

Holism is a philosophical or scientific theory direction in which the main essence can be summed up this way: «The whole is more than the sum of its parts.». The idea is that the properties of a given system (biological, chemical, social, economic, mental, linguistic, etc.) can not be explained or determined by the individual components alone. Instead, the system as a whole which is decisive for how the individual pieces behaves.

holisme-symbol

Holism was first advocated by Parmenides in the 500’s f.Kr In recent times, the term «a holistic view of humanity» that arose in connection with health. But holism occurs in many contexts, perhaps especially in ecology. Holism may also signify a belief.
Holism that we practice in Holistic Association is an undogmatic, spiritual belief. We believe there is a spiritual reality that can be experienced by humans. “Holists” believe that everything in the universe is interrelated and are part of the same spiritual reality. Holism is concerned with that we as humans are taking a responsibility, both as individuals and as groups, for the whole. Primarily for the Earth, the humans and the animals that live there.
Holistic Association is the largest of the organizations in Norway which place itself between religion on one hand and on an atheistic approach the other. The Association is comprised of people with a spiritual and questioning beliefs, regardless of religions. Members may have different opinions and perceptions about the spiritual reality. It is important for the Association to respect this diversity of beliefs.
The Association has great respect for the individual’s perceptions and experiences concearning the existencial questions about life. So even though the Association speak out clearly about a number of topics, our mission is primarily to encourage open-minded thinking about spiritual and holistic understanding.

What are the Holistic Lifestance(Holistisk Forbund) doing?
– Arranges holistic lectures (open theme meetings)
– Have conversation groups that we call spiritual workshop
– Is active in the Council for Religion and Lifestances (STL) in several places in the Norway
– Offers counseling to people with big challenges in life – and their families
– And offers the four most common rituals:
                     Name Ritual, Confirmation, Marriage and Funeral

About Holistic Association:
• Founded in 2002
• Around 1100 members

Holistic Association will help to:
• Bridging spirituality and science
• To promote organic farming and a more ethical management
• Resolve conflicts through dialogue and peaceful means
• Bridging different worldviews, religions and cultures
• Work for an equal status between traditional medicine and alternativ medicine

Blir den frie tanke forfulgt?

15. mars 2018

Freedom of thougt report er et nettsted hvor man finner ut av hvor i verden mennesker blir diskrimenert og forfulgt.

Tankefrihetsrapporten er en unik kilde til informasjon om diskriminering og forfølgelse mot ikke-religiøse globalt sett.

Hele grupper av mennesker kan ha sine rettigheter krenket på en gang, for eksempel ved en enkelt lov eller ved en handling av hat. Det kan også være tilfeller av krenkelse av "miljørettigheter" og "økonomiske rettigheter", tom "folke rettigheter" - men grunntanken og det som driver enhver rett kommer tilbake til den enkeltes rett. Kollektiv bekymring for vårt miljø, økonomisk rettferdighet og bekymringer for hele folk er avledet fra vår individuelle menneskelighet.

Fra introduksjonen:

"Våre funn viser at det overveldende flertallet av land ikke respekterer rettighetene til humanister, ateister og ikke-religiøse."

Se mer her.

Ny personvernlov

13. mars 2018

Fra og med 25. mai blir det starten på en ny personvernlov i Norge.

Den nye loven blir kalt for GDPR General Data Protection Regulation. Mer om den nye loven finner du på datatilsynet.no.

Livssynsåpent bare for de med kristent livssyn?

26. februar 2018

Denne kommentaren fra 3 livssyn ble publisert i Vårt lands verdidebatt 26. februar

Møte med kulturministeren 15-02-18

15. februar 2018

Hvert år blir medlemsorganisasjonene i STL innvitert til Kulturministeren.

I år var det Trine Skei Grande som innviterte og leder Kari Bansal deltok for Holistisk Forbund.

Holistisk Forbund hadde på forhånd spilt inn at vi ønsket å ta opp dette med Barns Trosfrihet.

Kari Bansal holdt et innlegg på møtet.

for å lese innlegget følg linken her

seminar om Holistisk Pedagogikk

14. oktober 2017

Vi har gleden av å få en av de store pionerene innenfor Holistisk Pedagogikk til Norge.

Jack Miller  er professor ved Toronto Universitet og har skrevet mer en dussinet bøker holitisk pedagogikk.

Han deler med seg av sine tanker om holistisk pedagogikk.

Forbundet for Holistisk Pedagogikk er blitt startet av Carina Harsund og har som formål å kunne opprette skoler i Norge som er tuftet på Holistisk Pedagogikk.

Hurdal holistiske skoleprosjekt er et foreldrebasert initiativ som prøver å starte Norges første skole som baserer seg på Holistisk Pedagogikk.

Landsmøte 2018

3. juni 2018

Vel møtt til årets Landsmøte. Det blir i år på Håndverkeren, Oldermannssalen, Rosenkrantzgate 7 i Oslo. Kl. 11-17. Sakspapirer og ytterligere info finner du her: http://www.holistisk-forbund.no/landsmote-2018