Ditt personvern er viktig for oss

Denne personvernerklæringen forklarer hvilke personopplysninger Holistisk Forbund samler inn fra deg, via samtykke med deg og hvordan vi bruker disse opplysningene.

Fra og med 25. mai 2018 kommer det en ny forordning i forhold til personvern. Denne kommer til å gjelde i alle europeiske land og blir kalt for GDPR General Data Protection Regulation. Mer om den nye loven finner du på datatilsynet.no.

Personlig informasjon vi samler inn

Vi samler i første hånd inn informasjon om deg som medlem. Denne informasjonen ligger lagret på serveren til Zubarus.com. I tillegg får vi forespørsel i forhold til ritualer, dvs Navnedag, Konfirmasjon, Vielse og Gravferd. Denne informasjonen kommer i stort sett til oss på mail. Vi har nå opprettet rutiner for å slette informasjon som kommer til oss 2 ganger i året.

Slik bruker vi den personlige informasjonen din

Vi har et oppdatert medlemsregister. 1 gang i året sender vi inn oversikt over hvor mange medlemmer vi har til Fylkesmannen. Ellers så bruker vi informasjonen til å gi oss et overblikk over hvor mange medlemmer vi har og hvor de bor.

Slik regulerer du samtykket om din personlige informasjon

På skjemaer som du sender inn til oss kan du oppgi ditt samtykke. Hvis du ønsker å trekke ditt samtykke til at vi oppbevarer opplysninger om deg, så kan du gjøre det gjennom å sende en melding på «kontakt oss», eller du kan sende mail til: sekretaer[a]holisme.no.

Landsmøte 2018

3. juni 2018

Vel møtt til årets Landsmøte.

Det blir i år på Håndverkeren, Oldermannssalen, Rosenkrantzgate 7 i Oslo.

Kl. 11-17.

Sakspapirer og ytterligere info finner du her:

Blir den frie tanke forfulgt?

15. mars 2018

Freedom of thougt report er et nettsted hvor man finner ut av hvor i verden mennesker blir diskrimenert og forfulgt.

Tankefrihetsrapporten er en unik kilde til informasjon om diskriminering og forfølgelse mot ikke-religiøse globalt sett.

Hele grupper av mennesker kan ha sine rettigheter krenket på en gang, for eksempel ved en enkelt lov eller ved en handling av hat. Det kan også være tilfeller av krenkelse av "miljørettigheter" og "økonomiske rettigheter", tom "folke rettigheter" - men grunntanken og det som driver enhver rett kommer tilbake til den enkeltes rett. Kollektiv bekymring for vårt miljø, økonomisk rettferdighet og bekymringer for hele folk er avledet fra vår individuelle menneskelighet.

Fra introduksjonen:

"Våre funn viser at det overveldende flertallet av land ikke respekterer rettighetene til humanister, ateister og ikke-religiøse."

Se mer her.

Ny personvernlov

13. mars 2018

Fra og med 25. mai blir det starten på en ny personvernlov i Norge.

Den nye loven blir kalt for GDPR General Data Protection Regulation. Mer om den nye loven finner du på datatilsynet.no.

Livssynsåpent bare for de med kristent livssyn?

26. februar 2018

Denne kommentaren fra 3 livssyn ble publisert i Vårt lands verdidebatt 26. februar

Uetisk journalistikk i TV2

20. april 2017

TV-programmet Helsekontrollen sendte et program 31. mars med hensikten å mistenkeliggjøre alternativ medisin. Man benyttet seg av en barneskuespiller for å lure den alternative behandleren til å stille en diagnose på feilaktig grunnlag. Det vil si man benyttet seg av en mindreårig for å lage en falsk situasjon. Vi synes dette er uredelig av TV2. Denne typen journalistikk forsterker den populistiske trenden i dagens nyhetsbilde, og skaper følelsesmessige problemer for alle dem som er berørt. Hvis man forventer etiske retningslinjer fra alternative behandlere burde man selv følge noen, og vi henviser til pressens Vær varsom plakat.

Holistisk Konfirmasjon

1. mars 2019

Påmeldingen til neste års konfirmasjon er i gang.   Du kan lese mer om arrangementet på facebook https://www.facebook.com/events/601350523547099/