0 Shares

Holistisk Forbund er forpliktet til å beskytte og respektere personvernet ditt. Vi jobber hardt for å følge det regelverk om personvern som til en hver tid er gjeldende.

Ditt personvern er viktig for oss

Denne personvernerklæringen forklarer hvilke personopplysninger Holistisk Forbund samler inn fra deg, via samtykke med deg og hvordan vi bruker disse opplysningene.

Fra og med 25. mai 2018 kom det en ny forordning i forhold til personvern. Denne kommer til å gjelde i alle europeiske land og blir kalt for GDPR General Data Protection Regulation. Mer om den nye loven finner du på datatilsynet.no.

Personlig informasjon vi samler inn

Vi samler i første hånd inn informasjon om deg som medlem. Denne informasjonen ligger lagret på serveren til Zubarus.com. I tillegg får vi forespørsel i forhold til ritualer, dvs Navnedag, Konfirmasjon, Vielse og Gravferd. Denne informasjonen kommer i stort sett til oss på mail. Vi har nå opprettet rutiner for å slette informasjon som kommer til oss 2 ganger i året.

Slik bruker vi den personlige informasjonen din

Vi har et oppdatert medlemsregister. 1 gang i året sender vi inn oversikt over hvor mange medlemmer vi har til Fylkesmannen. Ellers så bruker vi informasjonen til å gi oss et overblikk over hvor mange medlemmer vi har og hvor de bor. Vi sender også ut nyhetsbrev på mail.

Slik regulerer du samtykket om din personlige informasjon

På skjemaer som du sender inn til oss kan du oppgi ditt samtykke. Hvis du ønsker å trekke ditt samtykke til at vi oppbevarer opplysninger om deg, så kan du gjøre det gjennom å sende en melding på «kontakt oss», eller du kan sende mail til: sekretaer[a]holisme.no.

Sikkerhetsregler
Når vi mottar informasjonen din, gjør vi vårt ytterste for å sikre informasjonen i våre systemer. Vi sikrer personopplysninger ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll.

Behandlingsansvarlig og databehandler

Leder i Holistisk Forbund er dataansvarlig. Organisasjonssekretær er den som behandler personopplysningene og er dermed databehandler.

Tredjepartsverktøy
Holistisk Forbund  bruker følgende tredjepartsverktøy:

• WordPress – publiseringssystemet som driver nettstedet
  • Zubarus – medlemssystem
  • Mailchimp – håndterer nyhetsbrevutsendelse
0 Shares

Holistisk Forbund satser på sine ritualledere

11. oktober 2018

Hvert år arrangerer Forbundet rituallederkurs i mars og i oktober. Holistisk Forbund inviterer både gamle og nye til våre kurs. Dette gjør at erfarne ritualledere kan dele med seg av sin erfaring til den som ønsker å gå inn i rollen.

6.-7. oktober ble kurset arrangert i Hurdal. Hele 11 deltakere møtte opp, hvorav 7 er ritualledere og 4 er ritualstudenter. (3 kom med fly og ble hentet på Gardermoen)

Det er kun blitt arrangert 2 dagers kurs en gang tidligere. Ønske om å ha et lenger kurs har kommet både fra ritualledere og fra kursholdere. I år har også Forbundet profesjonalisert sitt opplegg i forhold til spesifikke kursmoduler. Dette var første gang opplegget ble satt ut i praksis.

Interreligiøst klimanettverk i Hurdal

24. september 2018

Interreligiøst klimanettverk er en løst sammensatt gruppe som består av tros og livssyn som ønsker å sette klima på dagsorden.

De siste tre årene har Patrik Swanstrøm vært Holistisk Forbunds representant i denne gruppen. Gruppen møtes 2 ganger i året og arbeider imellom møtene med felles markeringer i forhold til klima. Denne gangen var det Holistisk Forbund sin tur å være vertskap for møtet og siden Patrik bor i Hurdal Økolandsby så valgte man å forlegge besøket dit.

alternativ behandling - en mer nyansert debatt trengs

5. september 2018

Lege Kaveh Rashidi ga i Aftenposten fredag 31/8 råd til alternative behandlere om hvordan forebygge unødig skade.

Blir den frie tanke forfulgt?

15. mars 2018

Freedom of thougt report er et nettsted hvor man finner ut av hvor i verden mennesker blir diskrimenert og forfulgt.

Tankefrihetsrapporten er en unik kilde til informasjon om diskriminering og forfølgelse mot ikke-religiøse globalt sett.

Hele grupper av mennesker kan ha sine rettigheter krenket på en gang, for eksempel ved en enkelt lov eller ved en handling av hat. Det kan også være tilfeller av krenkelse av "miljørettigheter" og "økonomiske rettigheter", tom "folke rettigheter" - men grunntanken og det som driver enhver rett kommer tilbake til den enkeltes rett. Kollektiv bekymring for vårt miljø, økonomisk rettferdighet og bekymringer for hele folk er avledet fra vår individuelle menneskelighet.

Fra introduksjonen:

"Våre funn viser at det overveldende flertallet av land ikke respekterer rettighetene til humanister, ateister og ikke-religiøse."

Se mer her.

Ny personvernlov

13. mars 2018

Fra og med 25. mai blir det starten på en ny personvernlov i Norge.

Den nye loven blir kalt for GDPR General Data Protection Regulation. Mer om den nye loven finner du på datatilsynet.no.

Holistisk Konfirmasjon

1. mars 2019

Påmeldingen til neste års konfirmasjon er i gang.   Du kan lese mer om arrangementet på facebook https://www.facebook.com/events/601350523547099/