Åndelig verksted

Åndelig verksted er et tilbud i Holistisk Forbunds regi. En gruppe mennesker møtes, og hver deltaker deler tanker, meninger og opplevelser som er vesentlige for ham/henne. Åndelig verksted blir derfor en form for gruppeprosess.

• Åndelig verksted er et forsøk på å få frem den enkelte gruppedeltakers personlige sannhet, og hans/hennes undring over meningen med livet.
  • Det som deles i gruppen blir som et koldtbord der man kan forsyne seg av de andres bidrag til prosessen.
  • Alle har taushetsplikt om det de får høre.

Har du en åndelig lengsel, men er lei av at noen påstår at fasit finnes i religiøse læresetninger?

Prøv åndelig verksted! Her kan du være deg selv og dele din egen sannhet, så lenge du tolererer at de andre har sin.

For mer informasjon, ta gjerne kontakt på sekretaer eller tlf: 412 800 47

På åndelig verksted er man blant venner

som man kan snakke med

om det man er opptatt av.

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

7. mai 2021

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

Arrangører ForUM og EAT

Formålet med dialogmøtet er å samle ulike norske aktører til en første dialog om

hva som kan være viktige løsninger for å skape et matsystem som sikrer nok og

ernæringsmessig riktig mat til alle uten å gå på bekostning av klima og miljø.

I den første delen vil sentrale personer tilknyttet FN-toppmøtet gi en introduksjon

til bærekraftige matsystem og utfordringene vi står overfor, samt prosessen videre.

Har vi egentlig ytringsfrihet i Norge?

12. april 2021

I forbindelse med Stortingets og pressens behandling av saken om innføring av moms på alternativ behandling er det fristende å spørre om ytringsfriheten gjelder for alle?

Det er et stort engasjement blant brukere og utøvere av komplementær- og alternativ behandling (KAM) i denne saken. De fleste synes det er svært urimelig at det pålegges mva på disse helsetjenestene som allerede betales fullt ut av bruker. Mange opplever at de straffes for å ta ansvar for egen helse. Det finnes flere fora på Facebook der svært mange er frustrerte og sinte over å ha sendt pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg, for så og si aldri bli publisert. De opplever at de regelrett blir sensurert. Er det virkelig tilfelle at pressen bevisst unnlater å publisere ulike innlegg som taler mot mva på KAM, eller er det en ren tilfeldighet?

Holistisk Forbund tar sterkt avstand fra drapstrusler rettet mot stortingspolitiker Stensland og hans familie!

10. mars 2021

Holistisk Forbund ser det som en menneskerett å velge behandling i tråd med eget livssyn. Vi mener også det er en menneskerett å ytre seg og delta i et demokrati. Drapstrusler mot politikere som utfører sitt embete er helt og holden uakseptabelt og noe vi fordømmer på det sterkeste.