Et bærekraftig livssyn

Holistisk Forbund er et bærekraftig livssyn.

Med det mener vi at vi arbeider for visse områder som har med økologi og bærekraft å gjøre.

Vi arbeider for

• å støtte et etisk dyrehold
  • et økologiske landbruk
  • en bedre tilgang til økologiske varer

Vi ønsker også å få til økt bruk av

• miljøvennlig energi
  • økologiske byggemetoder

Alle har et felles ansvar for å ivareta vårt felles hjem, jorden,

og å hjelpe til ved å tenke på en bærekraftig fremtid for alt levende,

for dem som lever nå og de som skal komme etter oss.

Et ansvar for å respektere alle skapningers integritet,

livsvei og å være åpen for at vi ikke alltid ser alt,

og ikke alltid forstår alt, men at vi er villige til søke, lære, være åpne og akseptere.

Vi ønsker derfor å bidra til en mer helhetlig livsstil.

Vi har gratis medlemskap - meld deg inn i dag og få en termokopp i velkomstgave!

17. november 2021

Kjenner du gjenklang i vårt verdigrunnlag?  Da vil vi gjerne ha deg som medlem hos oss! Er du allerede medlem og ønsker deg en kopp? - Verv en venn og få hver deres dryppsikre termokopp! Verdigrunnlag

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunnsøkonomisk klokt? Litteraturhuset 24.8

6. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Trykk les mer for link til opptak på Youtube!

Fellesaksjon for gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling - pressemelding

3. august 2021

Utøver- og brukerorganisasjoner krever gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling. Påslaget på 25 % mva på alternativ og komplementær behandling, som ble innført fra 1. januar i år har medført at mange ikke lenger har råd til den helsebehandlingen de trenger. En så stor prisøkning straffer de som tar ansvar for sin egen helse. De mest utsatte er unge, studenter, deltidsarbeidende, sykemeldte, lavtlønnede og uføretrygdede. Kantar helsepolitiske barometer 2021 viser til at 54% vil gå sjeldnere til behandling når prisen stiger med 25%. Færre vil oppsøke helsefremmende og forebyggende tjenester. Konsekvensene kan bli at presset på offentlige helsetjenester øker.