Landsmøte 2021

Landsmøtet Lørdag 24. april 2021 på Zoom. Kl. 11-16

Årets landsmøte blir digitalt.

Den digitale plattformen vi tar i bruk blir Zoom.

Plattformen lar oss vise dokumenter på en god måte.

Påmelding gjøres gjennom internett på skjema du finner her!

Påmelding kan gjøres helt frem til 24.4 kl 10!

Hvis du er usikker på det tekniske i forhold til videokonferanse ta kontakt med sekretariatet, Victoria 97336699.

Registrering av landsmøtedelegater skjer 24/4 kl 10.45-11.00.

Hjelp til teknisk pålogging 24. april kl 10.30

Møtet er Kl. 11-16 med jevnlige pauser.

Faste poster på programmet under Landsmøtet er:

• «det ukjente» (unikt for HoF),
  • regnskap,
  • budsjett,
  • årsmelding,
  • virksomhetsplan,
  • innkomne forslag

Alle vi har oppdatert mailadresse til får tilsendt mail.

Hvis du ikke har oppdatert mail er det fint hvis du kan sende oss oppdatert mailadresse.

Dirigent på møtet er Tale Ellingvåg

Landsmøtet er gratis for medlemmene og ble annonsert i Holisten 2/20 i desember 2020.

Påmelding kan også skje på telefon 41 28 00 47

eller mail sekretaer(@)holisme.no

Frist for innkomne forslag er 24. mars

Vel møtt !

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunns-økonomisk klokt? Litteraturhuset 24.8

6. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Trykk les mer for link til opptak på Youtube!

HELSA FØRST! Pressemelding og link til Fellesaksjon for gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling

3. august 2021

Utøver- og brukerorganisasjoner krever gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling. Påslaget på 25 % mva på alternativ og komplementær behandling, som ble innført fra 1. januar i år har medført at mange ikke lenger har råd til den helsebehandlingen de trenger. En så stor prisøkning straffer de som tar ansvar for sin egen helse. De mest utsatte er unge, studenter, deltidsarbeidende, sykemeldte, lavtlønnede og uføretrygdede. Kantar helsepolitiske barometer 2021 viser til at 54% vil gå sjeldnere til behandling når prisen stiger med 25%. Færre vil oppsøke helsefremmende og forebyggende tjenester. Konsekvensene kan bli at presset på offentlige helsetjenester øker.

Holistisk Forbund har levert høringssvar på forslaget om merverdiavgiftsplikt på alternativ behandling, og kosmetisk kirurgi og kosmetisk behandling. Du kan lese det i sin helhet her.