Personvern

Holistisk Forbund er forpliktet til å beskytte og respektere personvernet ditt. Vi jobber hardt for å følge det regelverk om personvern som til en hver tid er gjeldende.

Ditt personvern er viktig for oss

Denne personvernerklæringen forklarer hvilke personopplysninger Holistisk Forbund samler inn fra deg, via samtykke med deg og hvordan vi bruker disse opplysningene.

Fra og med 25. mai 2018 kom det en ny forordning i forhold til personvern. Denne kommer til å gjelde i alle europeiske land og blir kalt for GDPR General Data Protection Regulation. Mer om den nye loven finner du på datatilsynet.no.

Personlig informasjon vi samler inn

Vi samler i første hånd inn informasjon om deg som medlem. Denne informasjonen ligger lagret på serveren til Zubarus.com. I tillegg får vi forespørsel i forhold til ritualer, dvs Navnedag, Konfirmasjon, Vielse og Gravferd. Denne informasjonen kommer i stort sett til oss på mail. Vi har nå opprettet rutiner for å slette informasjon som kommer til oss 2 ganger i året.

Slik bruker vi den personlige informasjonen din

Vi har et oppdatert medlemsregister. 1 gang i året sender vi inn oversikt over hvor mange medlemmer vi har til Fylkesmannen. Ellers så bruker vi informasjonen til å gi oss et overblikk over hvor mange medlemmer vi har og hvor de bor. Vi sender også ut nyhetsbrev på mail.

Slik regulerer du samtykket om din personlige informasjon

På skjemaer som du sender inn til oss kan du oppgi ditt samtykke. Hvis du ønsker å trekke ditt samtykke til at vi oppbevarer opplysninger om deg, så kan du gjøre det gjennom å sende en melding på «kontakt oss», eller du kan sende mail til: sekretaer[a]holisme.no.

Sikkerhetsregler
Når vi mottar informasjonen din, gjør vi vårt ytterste for å sikre informasjonen i våre systemer. Vi sikrer personopplysninger ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll.

Behandlingsansvarlig og databehandler

Leder i Holistisk Forbund er dataansvarlig. Organisasjonssekretær er den som behandler personopplysningene og er dermed databehandler.

Tredjepartsverktøy
Holistisk Forbund  bruker følgende tredjepartsverktøy:

• WordPress – publiseringssystemet som driver nettstedet
  • Zubarus – medlemssystem
  • Mailchimp – håndterer nyhetsbrevutsendelse

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

7. mai 2021

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

Arrangører ForUM og EAT

Formålet med dialogmøtet er å samle ulike norske aktører til en første dialog om

hva som kan være viktige løsninger for å skape et matsystem som sikrer nok og

ernæringsmessig riktig mat til alle uten å gå på bekostning av klima og miljø.

I den første delen vil sentrale personer tilknyttet FN-toppmøtet gi en introduksjon

til bærekraftige matsystem og utfordringene vi står overfor, samt prosessen videre.

Har vi egentlig ytringsfrihet i Norge?

12. april 2021

I forbindelse med Stortingets og pressens behandling av saken om innføring av moms på alternativ behandling er det fristende å spørre om ytringsfriheten gjelder for alle?

Det er et stort engasjement blant brukere og utøvere av komplementær- og alternativ behandling (KAM) i denne saken. De fleste synes det er svært urimelig at det pålegges mva på disse helsetjenestene som allerede betales fullt ut av bruker. Mange opplever at de straffes for å ta ansvar for egen helse. Det finnes flere fora på Facebook der svært mange er frustrerte og sinte over å ha sendt pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg, for så og si aldri bli publisert. De opplever at de regelrett blir sensurert. Er det virkelig tilfelle at pressen bevisst unnlater å publisere ulike innlegg som taler mot mva på KAM, eller er det en ren tilfeldighet?

Holistisk Forbund har levert høringssvar på

forslaget om merverdiavgiftsplikt på alternativ behandling, og kosmetisk kirurgi og kosmetisk behandling

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunnsøkonomisk klokt?

24. august 2021, 19:00 – 24. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Litteraturhuset tirsdag 24. august fra kl. 19.00-21.30 - begrenset antall plasser Arrangementet blir streamet til vår Hjemmeside og på vår Facebookside.