Ritualer

Seremonier for deg

Holistisk Forbund tilbyr ritualene navnedag, konfirmasjon, bryllup og begravelse.

De som ønsker ritualet bestemmer selv tid og sted. Du / dere utarbeider innholdet og form i nært samarbeid med ritualleder.

Vi ivaretar ditt livssyn i utformingen av ritualet. Åpenhet og respekt for enkeltmenneskets åndelige uttrykk er vesentlig i våre ritualer.

Holistisk Forbund mener at alle mennesker kjenner sine behov ved livets store overganger og hvordan disse skal uttrykkes gjennom ritualet.

Et rituale i regi av Holistisk Forbund er inkluderende for alle tilstedeværende. Ritualleder sørger for at ritualet er i overensstemmelse med Holistisk Forbunds plattform og Formålsparagraf.

Vi ønsker deg velkommen som medlem hos oss!

Pris for våre ritualer

Vielse

• Pris for rituale er kr. 3000,- for medlemmer og
  • kr. 4000,- for ikke medlem.
  • Prisen inkluderer dekning av reisekostnader for ritualleder på seremonidagen.
  • Utgifter til reise og opphold inntil kr. 1 500,- dekkes av Holistisk forbund. Utgifter til reise og opphold utover dette belastes den/de som mottar ritualet.

Navnedag

• Pris for rituale er kr 2000.- for medlem og
  • kr 3000.- for ikke medlemmer

Gravferd

• Pris for rituale er kr 2000.- for medlem og
  • kr. 4000.- for ikke medlemmer

For oss er det viktig at dette blir et fint rituale for deg/dere.

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

7. mai 2021

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

Arrangører ForUM og EAT

Formålet med dialogmøtet er å samle ulike norske aktører til en første dialog om

hva som kan være viktige løsninger for å skape et matsystem som sikrer nok og

ernæringsmessig riktig mat til alle uten å gå på bekostning av klima og miljø.

I den første delen vil sentrale personer tilknyttet FN-toppmøtet gi en introduksjon

til bærekraftige matsystem og utfordringene vi står overfor, samt prosessen videre.

Har vi egentlig ytringsfrihet i Norge?

12. april 2021

I forbindelse med Stortingets og pressens behandling av saken om innføring av moms på alternativ behandling er det fristende å spørre om ytringsfriheten gjelder for alle?

Det er et stort engasjement blant brukere og utøvere av komplementær- og alternativ behandling (KAM) i denne saken. De fleste synes det er svært urimelig at det pålegges mva på disse helsetjenestene som allerede betales fullt ut av bruker. Mange opplever at de straffes for å ta ansvar for egen helse. Det finnes flere fora på Facebook der svært mange er frustrerte og sinte over å ha sendt pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg, for så og si aldri bli publisert. De opplever at de regelrett blir sensurert. Er det virkelig tilfelle at pressen bevisst unnlater å publisere ulike innlegg som taler mot mva på KAM, eller er det en ren tilfeldighet?

Holistisk Forbund har levert høringssvar på

forslaget om merverdiavgiftsplikt på alternativ behandling, og kosmetisk kirurgi og kosmetisk behandling

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunnsøkonomisk klokt?

24. august 2021, 19:00 – 24. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Litteraturhuset tirsdag 24. august fra kl. 19.00-21.30 - begrenset antall plasser Arrangementet blir streamet til vår Hjemmeside og på vår Facebookside.