Ritualer

Seremonier for deg

Holistisk Forbund tilbyr ritualene navnedag, konfirmasjon, bryllup og begravelse.

De som ønsker ritualet bestemmer selv tid og sted. Du / dere utarbeider innholdet og form i nært samarbeid med ritualleder.

Vi ivaretar ditt livssyn i utformingen av ritualet. Åpenhet og respekt for enkeltmenneskets åndelige uttrykk er vesentlig i våre ritualer.

Holistisk Forbund mener at alle mennesker kjenner sine behov ved livets store overganger og hvordan disse skal uttrykkes gjennom ritualet.

Et rituale i regi av Holistisk Forbund er inkluderende for alle tilstedeværende. Ritualleder sørger for at ritualet er i overensstemmelse med Holistisk Forbunds plattform og Formålsparagraf.

Vi ønsker deg velkommen som medlem hos oss!

Pris for våre ritualer

Vielse

• Pris for rituale er kr. 3000,- for medlemmer og
  • kr. 4000,- for ikke medlem.
  • Prisen inkluderer dekning av reisekostnader for ritualleder på seremonidagen.
  • Utgifter til reise og opphold inntil kr. 1 500,- dekkes av Holistisk forbund. Utgifter til reise og opphold utover dette belastes den/de som mottar ritualet.

Navnedag

• Pris for rituale er kr 2000.- for medlem og
  • kr 3000.- for ikke medlemmer

Gravferd

• Pris for rituale er kr 2000.- for medlem og
  • kr. 4000.- for ikke medlemmer

For oss er det viktig at dette blir et fint rituale for deg/dere.

Vi har gratis medlemskap - meld deg inn i dag og få en termokopp i velkomstgave!

17. november 2021

Kjenner du gjenklang i vårt verdigrunnlag?  Da vil vi gjerne ha deg som medlem hos oss! Er du allerede medlem og ønsker deg en kopp? - Verv en venn og få hver deres dryppsikre termokopp! Verdigrunnlag

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunnsøkonomisk klokt? Litteraturhuset 24.8

6. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Trykk les mer for link til opptak på Youtube!

Fellesaksjon for gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling - pressemelding

3. august 2021

Utøver- og brukerorganisasjoner krever gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling. Påslaget på 25 % mva på alternativ og komplementær behandling, som ble innført fra 1. januar i år har medført at mange ikke lenger har råd til den helsebehandlingen de trenger. En så stor prisøkning straffer de som tar ansvar for sin egen helse. De mest utsatte er unge, studenter, deltidsarbeidende, sykemeldte, lavtlønnede og uføretrygdede. Kantar helsepolitiske barometer 2021 viser til at 54% vil gå sjeldnere til behandling når prisen stiger med 25%. Færre vil oppsøke helsefremmende og forebyggende tjenester. Konsekvensene kan bli at presset på offentlige helsetjenester øker.