Ritualer

Wedding ceremony

Love is the greatest thing in life. It is a force which binds everything together.

The Holistisk Forbund is the only faith that performs a holistic wedding ceremony.

You can arrange a holistic wedding ceremony with us, even if you are not a Norwegian citizen.

The wedding ceremony is conducted in accordance with Norwegian marriage law.

In creating the ceremony, emphasis is on why you want to engage in marriage:

• Mutual love
  • What you have in common
  • How you want to express this in the ritual

You choose the time and place for the wedding. Some topics regarding the arrangements discussed with the Commissionar are:

• Text and music
  • Themes to be included in the ceremony
  • Marriage vows and other preferences or wishes

The marriage commissioner may propose poems and songs and the order the preferred order in which they occur.

To maintain the sparkle of love in marriage and to preserve the bond between you, it is important that the married couple maintain their own identity.

Any couple, regardless of faith, culture or race can arrange their wedding ceremony the holistic way through the Holistisk Forbund.

• Price for wedding ceremony: 4000 NOK
  • If one of you becomes a member: 3000 NOK

We chose Holistisk Forbund to perform our wedding ceremony last week in Oslo.

This is because of our own beliefs as well as those of our guests which are diverse and definitely not categorised in either ‘religious’ or ‘decidedly atheist’ sides of the spectrum.

We couldn’t have been happier with what we got, an authentic and very moving ceremony which was made very personal by Patrik from Holistisk Forbund. Highly recommended.

Seth Piper

Har vi egentlig ytringsfrihet i Norge?

12. april 2021

I forbindelse med Stortingets og pressens behandling av saken om innføring av moms på alternativ behandling er det fristende å spørre om ytringsfriheten gjelder for alle?

Det er et stort engasjement blant brukere og utøvere av komplementær- og alternativ behandling (KAM) i denne saken. De fleste synes det er svært urimelig at det pålegges mva på disse helsetjenestene som allerede betales fullt ut av bruker. Mange opplever at de straffes for å ta ansvar for egen helse. Det finnes flere fora på Facebook der svært mange er frustrerte og sinte over å ha sendt pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg, for så og si aldri bli publisert. De opplever at de regelrett blir sensurert. Er det virkelig tilfelle at pressen bevisst unnlater å publisere ulike innlegg som taler mot mva på KAM, eller er det en ren tilfeldighet?

Holistisk Forbund tar sterkt avstand fra drapstrusler rettet mot stortingspolitiker Stensland og hans familie!

10. mars 2021

Holistisk Forbund ser det som en menneskerett å velge behandling i tråd med eget livssyn. Vi mener også det er en menneskerett å ytre seg og delta i et demokrati. Drapstrusler mot politikere som utfører sitt embete er helt og holden uakseptabelt og noe vi fordømmer på det sterkeste.

Landsmøte 2021

23. februar 2021

Vi anonserer at årets Landsmøte

er 24. april kl 11-16.