Sjelesorg

Vi er her for deg

Vi mennesker møter ulike utfordrende situasjoner i livet som kan medføre at vi blir usikre på veien videre. Når vi står midt oppi det som er vanskelig, kan det være godt å ha et annet menneske å snakke med.

Selv om venner og nære kan være gode å ha, kan det ofte være litt enklere å snakke med et menneske som har avstand til deg og det du selv er i. Eller kanskje du rett og slett har ingen å snakke med?

Hva er holistisk sjelesorg?

Vi ønsker å være en samtalepartner når du trenger det, en som har tid og rom til omsorg for deg og dine behov, i et møte mellom likeverdige mennesker.

Det holistiske livssyn innebærer at vi mener at vi inngår i en større sammenheng og at alt henger sammen med alt. Vårt utgangspunkt er at det finnes en åndelig virkelighet som det er mulig å erfare. Vi mener at som mennesker kan ingen av oss påstå å ha funnet sannheten, men at vi alle har vår egen sannhet som må respekteres.

I vår tolkning av ordet sjelesorg legger vi vekt på omsorg for ditt innerste ”jeg”, mennesket som opplever dette livet, på godt og vondt.

En holistisk sjelesørger vil være et medmenneske som møter deg med aksept, tillit og uten bedømming. Vi er ikke der for å gi råd men kan åpne opp for at du kan utforske ditt eget ståsted. Kanskje vil du være sammen i stillhet, eller dele det du verdsetter i livet? Vi vil under vår samtale med deg prøve å være en medvandrer i livet.

Holistisk sjelesorg kjennetegnes ved en åpen holdning til deg i møte med ditt livssyn og din tro.

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

7. mai 2021

FN-dialogmøte om bærekraftige matsystemer

Arrangører ForUM og EAT

Formålet med dialogmøtet er å samle ulike norske aktører til en første dialog om

hva som kan være viktige løsninger for å skape et matsystem som sikrer nok og

ernæringsmessig riktig mat til alle uten å gå på bekostning av klima og miljø.

I den første delen vil sentrale personer tilknyttet FN-toppmøtet gi en introduksjon

til bærekraftige matsystem og utfordringene vi står overfor, samt prosessen videre.

Har vi egentlig ytringsfrihet i Norge?

12. april 2021

I forbindelse med Stortingets og pressens behandling av saken om innføring av moms på alternativ behandling er det fristende å spørre om ytringsfriheten gjelder for alle?

Det er et stort engasjement blant brukere og utøvere av komplementær- og alternativ behandling (KAM) i denne saken. De fleste synes det er svært urimelig at det pålegges mva på disse helsetjenestene som allerede betales fullt ut av bruker. Mange opplever at de straffes for å ta ansvar for egen helse. Det finnes flere fora på Facebook der svært mange er frustrerte og sinte over å ha sendt pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg, for så og si aldri bli publisert. De opplever at de regelrett blir sensurert. Er det virkelig tilfelle at pressen bevisst unnlater å publisere ulike innlegg som taler mot mva på KAM, eller er det en ren tilfeldighet?

Holistisk Forbund har levert høringssvar på

forslaget om merverdiavgiftsplikt på alternativ behandling, og kosmetisk kirurgi og kosmetisk behandling

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunnsøkonomisk klokt?

24. august 2021, 19:00 – 24. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Litteraturhuset tirsdag 24. august fra kl. 19.00-21.30 - begrenset antall plasser Arrangementet blir streamet til vår Hjemmeside og på vår Facebookside.