Sjelesorg

Vi er her for deg

Vi mennesker møter ulike utfordrende situasjoner i livet som kan medføre at vi blir usikre på veien videre. Når vi står midt oppi det som er vanskelig, kan det være godt å ha et annet menneske å snakke med.

Selv om venner og nære kan være gode å ha, kan det ofte være litt enklere å snakke med et menneske som har avstand til deg og det du selv er i. Eller kanskje du rett og slett har ingen å snakke med?

Hva er holistisk sjelesorg?

Vi ønsker å være en samtalepartner når du trenger det, en som har tid og rom til omsorg for deg og dine behov, i et møte mellom likeverdige mennesker.

Det holistiske livssyn innebærer at vi mener at vi inngår i en større sammenheng og at alt henger sammen med alt. Vårt utgangspunkt er at det finnes en åndelig virkelighet som det er mulig å erfare. Vi mener at som mennesker kan ingen av oss påstå å ha funnet sannheten, men at vi alle har vår egen sannhet som må respekteres.

I vår tolkning av ordet sjelesorg legger vi vekt på omsorg for ditt innerste ”jeg”, mennesket som opplever dette livet, på godt og vondt.

En holistisk sjelesørger vil være et medmenneske som møter deg med aksept, tillit og uten bedømming. Vi er ikke der for å gi råd men kan åpne opp for at du kan utforske ditt eget ståsted. Kanskje vil du være sammen i stillhet, eller dele det du verdsetter i livet? Vi vil under vår samtale med deg prøve å være en medvandrer i livet.

Holistisk sjelesorg kjennetegnes ved en åpen holdning til deg i møte med ditt livssyn og din tro.

Vi har gratis medlemskap - meld deg inn i dag og få en termokopp i velkomstgave!

17. november 2021

Kjenner du gjenklang i vårt verdigrunnlag?  Da vil vi gjerne ha deg som medlem hos oss! Er du allerede medlem og ønsker deg en kopp? - Verv en venn og få hver deres dryppsikre termokopp! Verdigrunnlag

HELSA FØRST! Er mva på helserettet behandling samfunnsøkonomisk klokt? Litteraturhuset 24.8

6. august 2021

Holistisk Forbund inviterer i samarbeid med Fritt Helsevalg, Hvite Ørn og Mvafribehandling.no til innlegg og debatt omkring verdien av alternativ og komplementær behandling.  Trykk les mer for link til opptak på Youtube!

Fellesaksjon for gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling - pressemelding

3. august 2021

Utøver- og brukerorganisasjoner krever gjeninnføring av mva-unntak på alternativ behandling. Påslaget på 25 % mva på alternativ og komplementær behandling, som ble innført fra 1. januar i år har medført at mange ikke lenger har råd til den helsebehandlingen de trenger. En så stor prisøkning straffer de som tar ansvar for sin egen helse. De mest utsatte er unge, studenter, deltidsarbeidende, sykemeldte, lavtlønnede og uføretrygdede. Kantar helsepolitiske barometer 2021 viser til at 54% vil gå sjeldnere til behandling når prisen stiger med 25%. Færre vil oppsøke helsefremmende og forebyggende tjenester. Konsekvensene kan bli at presset på offentlige helsetjenester øker.